Παρακάτω, η περιγραφή του κυρίου μέρους της τροποποίησης.
Παρατήρηση 1η.
Εάν νομίζουν οι Νομοθέτες μας ότι με το να συμπεριλάβουν στις πρόνοιες του Νόμου τα πρόσωπα που τελούν υπό φυλάκιση ή προφυλάκιση θα ξεμπερδέψουν με το πρόβλημα που σχολίασα στην προηγούμενη ανάρτηση και που έχει επισημάνει η Επίτροπος Διοικήσεως … να το σκεφτούν ξανά το θέμα.
Οι όποια δυνατότητα προσφυγής στο ΕΔΑΔ μπορεί τώρα να περιπλέκεται λόγω αυτής της τροποποίησης αλλά… η ουσία του όλου θέματος παραμένει μία. Καμία συνταγματική τροποποίηση και κανένας εσωτερικός κανονισμός του τμήματος φυλακών δεν αλλοιώνει αυτό που η Επίτροπος Διοικήσεως επεσήμανε όταν αναφερόταν σε σχετική απόφαση (Silver et al. v. United Kingdom) του Ε.Δ Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων… αλλά και σωρεία άλλων αποφάσεων που ξεκάθαρα ορίζουν ότι 1) πέραν της στέρησης της προσωπικής ελευθερίας, οι κρατούμενοι διατηρούν τα όποια άλλα θεμελιώδη δικαιώματα τους και η όποια στέρηση αυτών πρέπει να συνάδει με τους νόμους όπως αυτοί ισχύουν για όλους τους «κανονικούς» πολίτες και -σαν συνέπεια -2) οι προβλεπτές από το Νόμο παρεμβάσεις πρέπει να εμπεριέχουν το στοιχείο της προβλεψιμότητας, δλδ. να ξέρει ο καθένας υπό ποίες συνθήκες ενδέχεται να είναι το αντικείμενο τέτοιων παρεμβάσεων.
Εν ολίγοις, ότι ισχύει για τον κάθε «ελεύθερο» στα θέματα παρακολούθησης, ισχύει και για τους κρατούμενους.
Παρατήρηση 2η.
Ορισμένες ανησυχίες που κάποιοι εκ των νομοθετών μας είχαν εκφράσει… αφορούσαν το ποιος θα διεξάγει αυτές τις παρακολουθήσεις και πως θα περιορίζεται στο ελάχιστο η δυνατότητα κατάχρησης αυτής της εξουσίας. Μια λύση που προτάθηκε ήταν ο περιορισμός στο ελάχιστο του αριθμού των λειτουργών της αστυνομίας που θα είχαν πρόσβαση στις σχετικές διαδικασίες αλλά και τον εξοπλισμό. Πέραν της ανάγκης για δικαστικό διάταγμα και αίτημα από τον Γενικό Εισαγγελέα… θεωρούν κάποιοι πως αρκεί και το να περιοριστεί ο αριθμός των εμπλεκομένων οργάνων. Πίτσες μπλε.
Κύριοι και κυρίες, εάν δεν υπάρχει –πραγματικά –ανεξάρτητη αρχή και έλεγχος τόσο από άλλα θεσμικά όργανα … όσο και η δυνατότητα τέτοιου ελέγχου από τους πολίτες με άμεσο τρόπο… το μπάχαλο δεν θα το γλυτώσετε. Και θα είναι η ευθύνη ολόδικη σας.
Είμαι δε σίγουρος πως… σε καμία περίπτωση δεν θα προβλέψετε για το τι γίνεται εάν το αποτέλεσμα μιας τέτοιας παρακολούθησης είναι «αρνητικό» και ο υπό παρακολούθηση πολίτης θέλει να χρησιμοποιήσει αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα προς υπεράσπιση του ή ακόμα και για να καταγγείλει την κατ’ εξακολούθηση παρενόχληση του από τα Όργανα.
***
Στην ίδιας ημερομηνίας έκδοση της Επίσημης Εφημερίδας … στο Κύριο Μέρος, Τμήμα Β… βρίσκει κανείς και τις νέες εκδόσεις του Γραφείου της Επιτρόπου Νομοθεσίας.
Κάνει πράγματι μια κάποια προσπάθεια το συγκεκριμένο γραφείο να γίνουν διαθέσιμες στο κοινό οι όποιες νομοθεσίες αλλά και οi διάφορες συμβάσεις που η Κυπριακή Δημοκρατία έχει κατά καιρούς υπογράψει. Δεν αρκεί.
Σε ένα –ομολογουμένως μικρού μεγέθους –ευρωπαϊκό Κράτος εν έτη 2010… θα έπρεπε όλοι οι νόμοι και όλες οι συμβάσεις… όχι απλά να είναι προσβάσιμες στο κοινό αλλά κα να μπορεί ο καθένας –με ελάχιστο χρόνο αναζήτησης –να έχει δια του διαδικτύου πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα.
Ξεκινά τώρα συζήτηση για πρόταση Νόμου –νομίζω στην Επιτροπή Νομικών της Βουλής –για το θέμα της πρόσβασης του κοινού στα δημόσια έγγραφα. Μα προ αρκετών ετών είχατε ενώπιον σας Νόμο του Πρ.Πρ. (Πρόδρομου Προδρόμου) που θα υποχρέωνε το Κράτος να ενημερώσει τους πολίτες αναφορικά με τις συνέπειες που επιφέρει η εναρμόνιση (με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία). Και την απορρίψατε!
Η Ιστοσελίδα της Βουλής είναι ελλιπής και ανενημέρωτη. Οι ιστοσελίδες των διάφορων Υπουργείων επίσης. Και εσείς τώρα θα αρχίσετε συζήτηση…
Σιγά μην κάνετε προσβάσιμες στο κοινό πληροφορίες που –ένα χρόνο πριν τις βουλευτικές –θα κάνουν ολοφάνερες τις αντιφάσεις του λόγου σας, την αρλουμπολογία και το κενό των προεκλογικών σας υποσχέσεων. Άμα εσείς κάνετε αυτό… εγώ θα γίνω…
ο Πάπας!
4 comments:
mouflon, μίλα καθαρά και για μας που δεν ξέρουμε την επιστήμη!
Το κράτος απαγορεύει στους πολίτες να έχουν πρόσβαση στους Νόμους του; Και ποιός έχει πρόσβαση; Ο δικηγόρος της Σκορδέλλη μόνο;
λες η επόμενη τροπολογία του Νόμου να περιλαμβανει αναδρομική ισχύ από την ίδρυση του κυπριακου κράτους
- μόνο αυτη η εκκρεμότητα έμεινε...!
@Disdaimona
Όχι. Απαγόρευση ή κωλυσιεργία υπήρχε για τα διάφορα έγγραφε του Δημοσίου, ειδικά εκείνα που χαρακτηρίζονταν εμπιστευτικά αλλά όχι μόνο για αυτά.
Ο συγκεκριμένος Νόμος δεν αφορά αποκλειστικά τους νόμους αλλά τα δημόσια έγγραφα γενικά.
Δεν χρειάζεται απαγόρευση, φτάνει η γραφειοκρατία και το σπάσιμο νεύρων. Με αυτό και μόνο καταφέρνουν να αποτρέπουν τον κόσμο από το να ψάχνει.
Φταίνε βέβαια και οι ΜΜΕτζήδες μας... που στην πλειοψηφία τους θέλουν να είναι αρθρογράφοι του εντυπωσιασμού και να μην χρειάζεται να δουλεύουν σκληρά και να τεκμηριώνουν ρεπορτάζ, θέσεις και απόψεις.
Υπάρχει όμως και το θέμα της πληροφόρησης από Διαδικτύου. Εκεί ... χάσαμε. Κάνε ένα γύρο στις διάφορες σελίδες κρατικών / πολιτειακών θεσμών να καταλάβεις.
Στην ιστοσελίδα της Βουλής για παράδειγμα... άμα μπεις στο "Αρχείο" και μετά στα "Πρακτικά συνεδριάσεων ολομέλειας" θα δεις ότι η τελευταία ενημέρωση αφορά την 25/02/2010 [Θ΄ Βουλευτική Περίοδος - Σύνοδος Δ' (08 Οκτωβρίου 2009 -)]. Φεβράρης δηλαδή ενώ έχουμε Ιούνιο.
Άμα ήταν πιο ενημερωμένοι... θα μπορούσε ο καθένας να δει τι έλεγαν για το Α θέμα π.χ. πριν 3 μήνες οι βουλευτές... που κάλλιστα μπορεί να διαφέρει από το τί λένε τώρα.
Επίσης... δεν υπάρχει εκεί ένας πλήρης κατάλογος του Νομοθετικού Έργου της βουλής αλλά μόνο αποσπασματικές αναφορές.
Για τα δε Υπουργεία και τις Ανεξάρτητες Αρχές... κλάφτα Χαράλαμπε...
@Rose
Χα.... με τέτοια τροπολογία θα μολοήσουν και το μυστικό, ότι δηλαδή παράνομες παρακολουθήσεις γίνονταν αλλά απλά δεν γινόταν χρήση τους για σκοπούς δίκης...
είμαι διακοπές τζιαι δεν έχω τα κιτάπια μου για την ερώτηση που μου έβαλες. Πίσω σε ένα μήνα. Νομίζω πως δεν θα ξηχάσω να το σκοπίσω αυτόν που με αρώτησες αλλα αν ηξηχάσω τζιαι αν δεν είναι αργά ξαναρώτα με. Θεωρητικά το που το βιβλίον της Ζανέτου θα μπορώ να το βρώ.
Post a Comment